Ερωτηματικά…

Ώρες-ώρες νιώθω πως δεν είμαι καλός στην συγγραφή και οι ικανότητές μου στον χειρισμό του λόγου είναι πολύ περιορισμένες. Κοντολογίς, δεν βρίσκω λόγια να περιγράψουν αυτά που σκέφτομαι ή έστω δεν μπορώ να τα βάλω σε μια λογική σειρά.

Μέχρι λοιπόν ο καλός μου φίλος Σπύρος να συνθέσει κάποιο νέο τραγούδι και να μπουν σε μια σειρά σκέψεις και συναισθήματα -υπό ρυθμούς ροκ ή μέταλ- το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό είναι το μπουζούκι ως εκφραστικό μέσο. Οι τελευταίες ημέρες ήταν λίγο δύσκολες.

Μία βδομάδα και βάλε έχω εγώ
σαν άνθρωπος να κοιμηθώ.
Πού θα μου πάει αυτό το πράγμα, ανησυχώ.
Όλοι μου οι φίλοι και όλες μου οι παρέες
τώρα μ’ αποφεύγουνε.
Γυρνούν την πλάτη όταν με βλέπουν να έρχομαι
γιατί:

Πράγματα σπάω, μεθάω, στους άλλους ξεσπάω
και φέρομ’ άσχημα.
Μ’ όλους τα βάζω, φωνάζω, πολύ τους τρομάζω…

και άλλα πολλά όπως τα έγραψε ο Φοίβος και τα τραγούδησε η Καίτη Γαρμπή. Γιατί:

Φαντάσου λέει, να ξεκινάς έναν αγώνα κατά της γραφειοκρατίας, να πρέπει να τρέχεις από υπηρεσία σε υπηρεσία, να στήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, έναν φυσικό χώρο ικανό να φιλοξενεί φυτά με άριστες συνθήκες μέχρι που να έχουν πωληθεί, πρακτικά θέματα συσκευασίας και μεταφορών, να τρέχει λέει το Τέβε σου (ή όπως αλλιώς το ονομάζουν τώρα με τα πολλά έψιλον) και μέσα σε όλα αυτά να έχεις και βαριά γρίπη και αναποδιές σε κάθε τομέα.

Νομίζω ο καθένας μπορεί να δικαιολογήσει πλέον την απουσία μου από το μπλογκ αυτές τις ημέρες. Τα εταιρικά έτσι και αλλιώς όπως κάνω πάντα, θα τα μοιραστώ μαζί σας στο tag επιχειρείν, τα υπόλοιπα θα τα συνοψίσω λιγάκι σε αυτή την ανάρτηση.

Δύο πράγματα δεν φανταζόμουν όταν πήρα την απόφαση για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Πόσο τρέξιμο θα έχουν τα τεχνικά θέματα και πόσο θα στηρίζατε αυτή την προσπάθεια. Πολλοί από εσάς, όχι μόνο δείξατε εμπιστοσύνη στο κατάστημα αλλά και το τιμήσατε (και εμένα προσωπικά) με τις αγορές σας. Παρόλα αυτά, τώρα που σχεδόν έχω αναρρώσει θα ήθελα να τοποθετηθώ λιγάκι σε μερικά σχόλια…

Κατά καιρούς επικοινωνείτε μαζί μου (και χαίρομαι πολύ με αυτό) μέσω της φόρμας επικοινωνίας, σχολίων σε αναρτήσεις ή της σελίδας στο facebook. Συνήθως αυτή η επικοινωνία περιορίζεται σε ερωτήσεις για συμβουλές καλλιέργειας των φυτών σας και οδηγίες διάσωσης φυτών που μετά την αγορά από μη εξειδικευμένα καταστήματα… πήραν τον κατήφορο. Θέλοντας να έχω την αξιολόγηση σας ως προς αυτές τις συμβουλές, άνοιξα μια σελίδα έρευνας και απέστειλα την διεύθυνση της, αποκλειστικά και μόνο σε όσους είχαν επικοινωνήσει μέσω της φόρμας επικοινωνίας και είχαμε κάποια αλληλογραφία στις τελευταίες ημέρες (δεν ήθελα να θεωρηθεί σπαμ προς σχολιαστές αναρτήσεων). Εκτός από τις ερωτήσεις για την ποιότητα των απαντήσεων, υπήρχε μια ερώτηση σχετικά με το κατάστημα. Τα σχόλια ήταν γενικά πολύ θετικά! Όμως υπήρξαν κάποια που εξέφραζαν μία δυσπιστία.

Γιατί δεν δείχνετε φωτογραφίες? Τα φυτά είναι σε καλή κατάσταση? Γιατί δεν έχετε περισσότερα? Γιατί μου ζητάει να ανοίξω λογαριασμό για να παραγγείλω? Γιατί μου ζητάει το email?

Δεν μπορώ παρά μόνο να μοιραστώ μαζί σας πως με στεναχώρησε το γεγονός. Αναφορικά με το ίδιο το κατάστημα ως διαχειριστικό εργαλείο, νομίζω είναι από τα ομορφότερα και απλούστερα στην χρήση, ενώ είναι και το πρώτο (διορθώστε με αν κάνω λάθος) πλήρως ενταγμένο ελληνικό κατάστημα στο facebook. Ο μόνος λόγος που έχει μία και μόνη φωτογραφία ανά ορχιδέα, είναι γιατί αφενός στα προγράμματα αγορών 6-12 μηνών, εκτός από τα φυτά του πρώτου μήνα δεν είναι ακόμη διαθέσιμα αυτά των επόμενων μηνών. Ενώ στα διαθέσιμα φυτά… πολύ απλά δεν υπήρχε ακόμη ο χρόνος να δημιουργηθούν οι galleries για το κάθε φυτό, μιας και θα γίνει σύνδεση με την gallerypedia ώστε να μπορεί ο καθένας να έχει στην διάθεσή του εκτός από μια περιγραφή και 2-3 φωτογραφίες… πλήρη οδηγό φροντίδας για την κάθε ορχιδέα ξεχωριστά. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει με αυτή την μορφή σε Κανένα κατάστημα με Ορχιδέες, ούτε καν στα καλύτερα της Ευρώπης (όπου το να υπάρχει δεύτερη φωτογραφία και πάνω από 4 γραμμές κειμένου, είναι ήδη πάνω του μέσου όρου πληροφόρησης της αγοράς). Τώρα για την υπόλοιπη λιανική… νομίζω όλοι έχετε δει το καρτελάκι με τα 4-5 εικονίδια φροντίδας και την απουσία, ακόμη και του ονόματος του φυτού.

Κλείνει λοιπόν το κεφάλαιο με το κατάστημα ως διαχειριστικό. Αναφορικά με την περιορισμένη γκάμα από ορχιδέες είναι ακόμη πιο απλά τα πράγματα. Για κάθε μια από τις ορχιδέες που βλέπετε διαθέσιμες, σημαίνει πως υπάρχουν 12-24 ίδιες στον χώρο φιλοξενίας. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι περιορισμένης δυναμικής φιλοξενίας και εντελώς αποκομμένος από τον χώρο της προσωπικής μου συλλογής. Μέχρι λοιπόν να ολοκληρωθεί η κατασκευή του θερμοκηπίου (2013), θα πρέπει να διατηρείται μικρότερη γκάμα. Επιπλέον με το Orchid Radar ο οποιοσδήποτε μπορεί απλά να ζητήσει το φυτό που τον ενδιαφέρει και από την στιγμή που τον ικανοποιεί η προσφορά μας να του το φέρουμε ως ειδική παραγγελία.

Αναφορικά με τα σχόλια για τις τιμές, θα συμφωνήσω μαζί σας πως είναι πολύ προσιτές.

Το σημαντικότερο όλων, τα ίδια τα φυτά. Η τάση της αγοράς είναι η χρέωση μέχρι και διπλάσιας τιμής στα ανθισμένα φυτά. Στο myorchid.gr αποφασίσαμε να κατηγοριοποιούμε τα φυτά και να προσαρμόζουμε τις τιμές σε πιο απλές κατηγορίες:

Νεαρό φυτό (φυτό που θα ανθίσει σε χ χρόνο) Είναι μειωμένη η τιμή σε σχέση με τα ικανά για ανθοφορία.
Ικανό για ανθοφορία (φυτό που μπορεί να ανθίσει μόλις υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες) Αυτό μπορεί να είναι από μερικές εβδομάδες μέχρι και μήνες ανάλογα με το είδος και την φροντίδα που θα του παρέχετε. Γενικά όμως όλα τα φυτά είναι πολύ κοντά στην ανθοφορία τους, επειδή επιλέγουμε πολύ προσεκτικά τα είδη προς διάθεση ανάλογα με την εποχή.
Ανθισμένο τώρα (φυτό σε διαδικασία ανθοφορίας): Δεν υπάρχει αύξηση τιμής από την κατηγορία Ικανό για ανθοφορία, μιας και δεν πουλάμε τα λουλούδια αλλά ένα υγιές φυτό, ικανό να ανθίζει για πολλά χρόνια με λίγη φροντίδα από μέρους σας. Το γεγονός ότι ανθίζει αυτή την στιγμή είναι καθαρά συμπτωματικό.

Με αυτά λοιπόν τα λίγα σχόλια, σας αφήνω με μια φωτογραφία, η οποία δείχνει μερικά από τα Ικανά για ανθοφορία Paphiopedilum Maudiae Vinicοlor του καταστήματος. Ελπίζω να καλύπτει τα ερωτηματικά σας σχετικά με την ποιότητα των φυτών, μέχρις ότου να πλουτίσουν με ύλη όλες οι σελίδες προϊόντων. Μην ξεχνάτε όμως πως κάποιος πρέπει να φροντίζει τα φυτά και να γράφει και στην σελίδα. Αν είχα ανοίξει το ηλεκτρονικό κατάστημα με σκοπό να γίνω πλούσιος ίσως να έδειχνα προτεραιότητα εκεί. Ευτυχώς η προτεραιότητά μου είναι τα φυτά να φροντιστούν σωστά και να γράψω το άρθρο για τα σημάδια ενόχλησης στις ορχιδέες και πως να τα αναγνωρίζετε (το χρωστώ άλλωστε στους αναγνώστες που το ψήφισαν).

Διαβάστε κάτι σχετικό!



  • νομιζω απο δω και περα θα στρωσουν τα πραγματα θα εξοικειωθουν με το τροπο παραγγελειας