Επαναπροσδιορίζοντας την γλάστρα της ορχιδέας

Όλοι μας λίγο-πολύ έχουμε κάποια ορχιδέα για να διακοσμεί το σπίτι μας. Έστω, όλοι μας έχουμε δει μία σε κάποιο σπίτι ή κατάστημα. Ενώ το ίδιο το φυτό και κυρίως τα λουλούδια του είναι ένα θαύμα σχεδιασμού -πολλές φορές εξυπηρετώντας της προσέγγιση από έναν και μοναδικό επικονιαστή- η διακοσμητική τους παρουσίαση περιορίζεται σε διαφορετικά χρώματα γλάστρας. Εντάξει, υπάρχουν και διαφορετικές φόρμες γλάστρας, όλες όμως έχουν ένα κοινό παρονομαστή: Μια βέργα μπαμπού, και ένα μανταλάκι που θυμίζει πιαστράκι για μαλλιά να στηρίζει τον ανθοφόρο. Δεν λείπουν και αυτές που στηρίζουν τον ανθοφόρο στο μπαμπού με ένα επικαλυμμένο με μαλακό υλικό, κομμάτι σύρμα.

Για πολλά χρόνια το στήσιμο του φυτού, με τον ανθοφόρο σε όρθια θέση στηριζόμενο σε μια βέργα μπαμπού, ήταν τόσο διακοσμητική τάση όσο και πρακτική ανάγκη. Φυτά σε ανθοφορία μπορούσαν να συσκευαστούν και να μεταφερθούν ευκολότερα στο εμπόριο, καταλαμβάνοντας μικρότερο εμβαδόν, ενώ η οικονομική λύση του μπαμπού με το μανταλάκι, διασφάλιζε το φυτό σε περίπτωση αναταράξεων από τυχών σπασίματα του ανθοφόρου μίσχου.

Στα πλαίσια της αισθητικής αναβάθμισης, πολλοί μεγάλοι καλλιεργητές άλλαξαν την μορφή από το μανταλάκι, έτσι από απλουστευμένα σχήματα, γεννήθηκαν μανταλάκια σαλιγκαράκια, μαργαρίτες, ή τα περισσότερο γνωστά μανταλάκια πεταλούδες και λιβελούλες σε φωσφορούχα ημιδιάφανα χρώματα.

Ο Yeonju Yang, το ήμισυ του Λονδρέζικου στούντιο σχεδίου Yang:Ripol, είχε αρχίσει να φροντίζει ορχιδέες πριν από πέντε χρόνια, μέχρι που πρόσφατα είχε μια μοναδική έμπνευση. Να επαναπροσδιορίσει σχεδιαστικά την γλάστρα της ορχιδέας προσφέροντας ένα ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα.

Αντί να ακολουθήσει την τάση με το καρφωμένο μηχανισμό στήριξης αποφάσισε να τον αποστασιοποιήσει εντελώς από το φυτό. Καθαρές γραμμές, βιομηχανικό σχέδιο, με έναν κύλινδρο από ατσάλι επικαλυμμένο με κονιορτοποιημένη βαφή να φιλοξενεί το φυτό ως γλάστρα και μια κάθετη ατσάλινη ράβδο στήριξης να συγκρατείται μόνο από την ελαστικότητα του υλικού σε μια σχισμή. Ο ανθοφόρος στηρίζεται από τον γάντζο μιας δεύτερης οριζόντιας ράβδου, ο οποίος μπορεί να προσαρμοστεί στον χώρο για το καλύτερο δυνατόν αισθητικό αποτέλεσμα και στήριξη.

Σε επικοινωνία με το myorchid.gr ο Claudio Ripol – Διευθυντής Δημιουργικού, δήλωσε: Η έμπνευση μας προήρθε από τον εξοπλισμό χημικών εργαστηρίων όπως οι προσαρμόσιμες μεταλλικές κατασκευές που κρατούν τους γυάλινους δοκιμαστικούς σωλήνες, φιαλίδια κλπ. Ήμασταν αποφασισμένοι να βρούμε μια ομορφότερη λύση από την στάνταρ με το ξυλαράκι και τα μανταλάκια για τα μαλλιά.

Περισσότερα για το στούντιο Yang:Ripol ακολουθώντας τον σύνδεσμο.

 

Διαβάστε κάτι σχετικό!