Start Up Story Μέρος 9 – Χτίζοντας την εταιρεία (β)

Είχαμε μείνει στα λίγο μετά την κατοχύρωση του λογοτύπου. Μέσα σε όλα είχε γίνει και μια μικρή αναφορά για κάποιες πιθανές απάτες ή μάλλον για να είμαι πολιτικά ορθός… ελαφρές παραπλανήσεις…

Καλύπτουμε τα στοιχεία της εταιρείας αλλά υπογραμμίζουμε το σημείο που μιλά για τον "ιδιωτικό κατάλογο".Από την στιγμή που κάποια εταιρία έχει υποβάλει αίτηση για κατοχύρωση λογοτύπου ένα σωρό σοβαρές ή και λιγότερο σοβαρές εταιρίες αρχίζουν να επικοινωνούν εγγράφως. Η τεχνική απλή: ένα επιστολόχαρτο που μοιάζει με αυτό του Ευρωπαϊκού Γραφείου Εναρμόνισης Σημάτων, ζητά από την επιχείρηση να καταβάλει κάποιο ποσό (συνήθως αντίστοιχο των τελών κατοχύρωσης) προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία ενημέρωσης των αρχείων σημάτων. Στα ψιλά γράμματα διευκρινίζεται πως αφορά την κατοχύρωση και δημοσιοποίηση του εμπορικού σήματος στον δικό τους κατάλογο.

Δεν μεταφράζονται όλα τα πεδία και τα εληνικά μοιάζουν αυτόματη μετάφραση, σε επιστολή άλλης εταιρίας με κατάλογο σημάτων.Ένας τρόπος αποφυγής του να μπερδευτεί κανείς είναι να έχει επιλέξει ως γλώσσα επικοινωνίας την Ελληνική για τις υποθέσεις του με το υπεύθυνο γραφείο, οπότε οι μη επίσημη αλληλογραφία θα είναι στα Αγγλικά ή σε Ελληνικά αυτόματης μετάφρασης.

Με τα τελευταία εμπόδια να έχουν ξεπεραστεί, ξεκινά η πραγματική διαδικασία ίδρυσης μιας εταιρείας. Δύο είναι τα απαραίτητα πράγματα για να ολοκληρωθεί με επιτυχία: Ένας καλός λογιστής που να γνωρίζει το αντικείμενο και η κατανόηση πως η γραφειοκρατεία είναι Ελληνική συλλογική εφεύρεση και δεν ευθύνεται ο υπάλληλος στο γκισέ της κάθε δημόσιας υπηρεσίας.

Ο λογιστής νομίζω είναι εύκολα κατανοητό γιατί πρέπει να γνωρίζει το αντικείμενο. Ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα ήταν δύσκολη η συνεργασία, αν ο συνεργάτης δεν ήξερε τι είναι το email και δούλευε μέσω φαξ, όπως άλλωστε πολλοί αξιόλογοι επαγγελματίες όλων των κλάδων. Το θέμα δεν είναι να βρεις τον Μπιλ Γκέιτς σε έκδοση λογιστή, αλλά έναν λογιστή με γνώση νέων τεχνολογιών. Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο στις μέρες μας.

Το σημαντικότερο όμως είναι το θέμα Δημόσια Υπηρεσία. Ο άνθρωπος που θα σε φέρει στα όριά σου, είναι αυτός που τελικώς θα σε εξυπηρετήσει αποτελεσματικά και με χαμόγελο. Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη υπομονή και ευγένεια. Δώσε του να καταλάβει τι είναι αυτό που ζητάς και κράτα στο πίσω μέρος του μυαλού σου πως κάποιες διαδικασίες και ατέλειες στο σύστημα δεν σχεδιάστηκαν από αυτόν. Από την στιγμή που δεν πέσεις στην παγίδα να έρθεις σε αντιπαράθεση, πίστεψέ με όλες οι διαδικασίες προχωρούν πολύ γρήγορα. Απλά πρέπει να θυμάσαι πως ο κάθε υπάλληλος σου μεταφέρει ένα κάρο γραφειοκρατικά γιατί αυτή είναι η δουλειά του, δεν ξύπνησε στραβά και ζητά 157 έγγραφα. Προσωπικά έχω να δηλώσω πως αν και περίμενα τις διαδικασίες και τα γραφειοκρατικά λιγότερα σε ποσότητα (πολύ λιγότερα για να είμαι ειλικρινής), η εξυπηρέτηση από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες ήταν από πολύ καλή εώς άριστη.

Έναν επαγγελματία με γνώσεις διαδικασιών ίδρυσης και σωστή επικοινωνία με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες που εμπλέκονται (και είναι πολλές στην χώρα μας) και μέσα σε μερικές μέρες (αντί μερικών λεπτών που είναι στο εξωτερικό) και μπορείς να αποκτήσεις την δική σου επιχείρηση. Μήπως ξεχάσαμε κάτι βασικό; Κεφάλαιο ίσως; Μην ανησυχείτε, υπάρχουν τα fortune cookies (τυχερά κινέζικα κουλουράκια) και θα σας εξηγήσω πως εμπλέκονται σύντομα…

Διαβάστε κάτι σχετικό!